Castañeda, C. (2020). Principales pandemias en la historia de la humanidad. Revista cubana de Pediatría, 1-24.
Liu, Q., Xie, X., Xue, Q., Zhu, K., Wan, Z., Wu, H., . . . Song, R. (2020). The prevalence of behavioral problems among school-aged children in home quarantine during COVID-19 pandemic in China. Journal of Affective Disorders.
Blackman, J. (2020). A psychoanalytic view of reactions to the coronavirus pandemic in China. The American Journal of Psychoanalysis, 119-132.
Benyakar, M. (2018). Reconceptualizaciones acerca de Lo Disruptivo. Buenos Aires: Manuscrito no publicado.
Bornstein, B. (1951). On Latency. Psychoanalytic Study of the Child, 279-285.
Bozzalla , L., & Naiman, F. (2016). Capítulo IV. El periodo de latencia: metapsicología, transformaciones y marcas epocales. En J. J. Calzetta, Subjetividad y Aparato Psíquico (págs. 81-116). EUDEBA.
Diem-Wille, G. (2018). Latency. The Golden Age of Childhood. Psychoanalytical Developmental Theory According to Freud, Kein and Bion. Routledge.
Duguech, G. (2020). Una ficción para atrapar lo real imprevisto y llegar a los niños ante la situación de aislamiento social obligatorio. Buenos Aires, Argentina: Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires.
Erades, N., & Morales, A. (2020). Impacto psicológico del confinamiento por la COVID-19 en niños españoles: un estudio transversal. Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, 27-34.
Eugenia Saaver, R. O. (2019). Las implicancias del juego para el periodo de latencia. Argentina: Anuario de Investigaciones, Vol. XXVI. Universidad de Buenos Aires.
Ferrucci, N. (2020). El docente y su función estructurante en el proceso de constitución subjetiva del niño. Tesis de Maestría no publicada. Buenos Aires, Argentina.
Franieck, L., & Günter, M. (2018). On Latency. Individual Depelopment, Narcissistic Impulse Reminiscence and Cultural Ideal. Routledge.
Gordon, S. (2020). El COVID-19 y la salud mental ¿cuáles son las consecuencias? Psicología Iberamericana, 1-6.
Idoiaga, N., Berasategi, N., Eiguren, A., & Picaza, M. (2020). Exploring Children´s Social and Emotional Representations of the COVID-19 Pandemic. Front Psychol, 11:1952.
Knight, R. (2005). The process of attachment and autonomy in Latency. The Psychoanalytic Study of the Child, 178-210.
Mahler, M. (1995). El nacimiento psicológico del infante humano. Enlace Editorial.
Mansilla, S., & Carbone, M. (2020). Las funciones de las familias en tiempos de aislamiento social. Buenos Aires, Argentina: Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires.
Markovic, A., Mühlematter, C., Beaugrand, M., Camos, V., & Kurth, S. (2020). Severe Effects of the COVID-19 confinement on young children´s sleep: A longitudinal study identifying risk and protective factors. Journal of Sleep Research.
Meersand, P. (2017). Early Latency and the Impact of the Digital World: exploring the effect of technologial games on evolving ego capacities, superego developemnt, and peer relationships. Psychoanalytic Study of the Child, 117-129.
Orellana, C., & Orellana, L. (2020). Predictores de síntomas emocionales durante la cuarentena domiciliar por pandemia COVID-19 en El Salvador. Actualidades en Psicología, 103-120.
Oremland, J. (1973). The Jinx Game. The Psychoanalytic Study of the Child, 419-431.
Orgilés, M., Morales, A., Delvecchio, E., Mazzeschi, C., & Espada, J. P. (2020). Immediate Psychological Effects of the COVID-19 Quarantine in Youth From Italy and Spain. Front. Psychol.
Paglini, J. (2020). Psychic structuration and subjetivization of the elementary school age child: The Latency work. The International Journal of Psychoanalysis, 235-238.
Sąndor, V. (2015). Psychogenesis - Factors of the Child´s Psychic Development: Some Theoretical Aspects of the Concept of Latency Period. Romanian Journal of Psychoanalysis, 73-81.
Saurabh, K., & Shilpi, R. (2020). Compliance and Psychological Impact of Quarantine in Children and Adolescents due to Covid-19 Pandemic. The Indiann Journal of Pediatrics, 532-536.
Serantes, J. A., Lenta, M. M., Riveros, B., & Zaldúa, G. (2021). Cuidado infantil y lazos sociales: aislamiento social de niños y niñas durante la pandemia del COVID-19 en la Argentina. Desidades, 16-31.
Singh, S., Roy, D., Sinha, K., Parveen, S., Sharma, G., & Joshi, G. (2020). Impact of COVID-19 and lockdown on mental health of children and adolescents: A narrative review with recomendations. Psychiatry Research.
Sneiderman, e. a. (2017). Exploración de la subjetividad y mecanismos de defensa en niños latentes mediante la interpretación del cuestionario desiderativo. Subjetividad y Procesos Cognitivos.
Tang, S., Xiang, M., Cheung, T., & Xiang, Y.-T. (2021). Mental Health and its correlates among children and adolescents during COVID=19 school closure: The importancec of parent-child discussion. Journal of Affective Disorders, 353-360.
UNICEF. (2021). Estudio sobre los efectos en la salud mental de niños, niñas y adolescentes por COVID-19. Buenos Aires: Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia.
Urribarri, R. (2016). Estructuración psíquica y subjetivación del niño de escolaridad primaria. El trabajo de la latencia. Argentina: Noveduc.
Vallejo Montiel, J. (2020). La pandemia en México y su impacto psicológico. Revista electrónica EXLEGE, 239-250.